Cofeina a fost descoperita in perioada 1820-1827, peste 95% din cofeina consumata pe glob provine din boabele de cafea si frunzele de ceai, denumita cafeina sau cofeina, guaranina si teina, fiind izolata si purificata din boabele de cafea verde, guarana si frunzele de ceai.

Continutul cel mai mare de cofeina se gaseate in guarana, urmata de frunzele de ceai. Boabele verzi de cafea contin cantitati diferite. De exemplu, cafeaua robusta are de doua ori mai multa cofeina decat cafeaua arabica. Boabele de cacao contin teobromina si doar putina cofeina.

Cafeaua, prin continutul de cafeina, ajuta la mentinerea concentrarii in momentele solicitante. Mai mult, imbunatateste memoria pe termen scurt si alunga oboseala care intervine in a doua parte a zilei, prezinta proprietati antioxidante si au un aport important in lupta impotriva radicalilor liberi, protejand astfel tesuturile de atacul agresiv al acestora.

Exista o legatura clara intre consumul de cafea si capacitatea de a face efort fizic. O cafea bauta cu 30 de minute inainte de a incepe antrenamentul fizic are efect revigorant, energizant si previne oboseala musculara.

Atunci cand este consumata neagra, fara zahar sau lapte, cafeaua solubila este o bautura care contine mai putin de 80 calorii per 150 ml. Astfel, cafeaua nu influenteaza aportul zilnic total de calorii, ajutand la pastrarea echilibrului dintre consumul caloric, esential in mentinerea greutatii corporale.

28august
2018
  • 941
  • 0

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.